tisdag 9 oktober 2012

Ett mattegeni, det är vad jag är!

Go kväll mina kära läsare!

Nu är jag äntligen färdig med pluggandet för idag. Idag har det blivit matte som nummer 1 för imorgon har jag den ''svåra delen av matte provet'' som min lärare säger. Jag har haft lite panik Ikväll men nu börjar jag lugna mig lite, för jag är så jäkla bra!!! ha ha vi håller på med negativa tal och jag skulle räkna ut ett jättelångt tal med huvudräkning för man får inte använda miniräknare...

Så här såg talet ut: (-0,1) x (-50) + 2,5/(-0,5) + 1,5/0,5
Vissa kanske tycker att det var jättelätt och vissa att det var jättesvårt.
Jag klarade i alla fall att räkna ut det så jag blev jätteglad! he he

BTW så har mamma och pappa kommit hem nu från London. Och jag skrev ju i det förra inlägget att jag önskade mig Hunter stövlar. Och vet ni vad........ JAG FICK HUNTER STÖVLAR OCH UGGS!
Ha ha jag blev superglad!!!!
Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig! Är supertrött och jag måste ju vara pigg till i morgon (matteprov) Aja vi kanske hörs imorgon... peace


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar