onsdag 13 mars 2013

Min drivkraft.

Hej på er! hoppas att ni alla mår bra och njuter av livet!
Nu kommer ett lite djupare inlägg. Och jag vill verkligen att ni tar er tid för att läsa det här inlägget! Jag vet att det ser väldigt långt ut men det är något som är väldigt viktigt för mig och jag tror att det kommer hjälpa andra som kanske också är i den här situationen. TACK!

Jag har haft några jobbiga veckor nu på senaste tiden och därför har jag inte varit så närvarande här på bloggen. Men jag vill ta del av dem med er, och jag vill att ni ska veta att ingen är perfekt! Det har varit så att jag har tappat lusten och glädjen för musiken vilket är jättetråkigt. För en stor del av mig älskar att sjunga och hålla på med musik mer än nånting annat men sen så har det varit som om någon säger emot mig på något sätt så jag har inte haft någon energi eller lust att hålla på med det här längre. Därför har jag varit tvungen att ta en pause från allt det här. Inte speciellt roligt men väldig nödvändigt! Jag tror att bland det sämsta du kan göra som artist är att tvinga fram grejer och inte känna att det är bra. Ibland så är det bara så att du har ingen inspiration eller drivkraft och då är det bara att acceptera det och ta det lite lugnt ett tag. Och jag kan lova er att det händer varenda en i artist branschen! Det är viktigt att man inte tar bort det roliga ur musiken. För det är ju ändå det som håller en igång. ATT DET SKA VA KUL!!!!
Jag tror att det var viktigt för mig att ha dem här lite jobbig veckorna för det fick mig verkligen att tänka till om det här verkligen är vad jag vill hålla på med...
Och om jag inte har musik av någon form i mitt liv så skulle jag bli så olycklig! Musiken är min drivkraft i livet. Den hjälper mig att ta mig igenom tuffa dagar och den får mig alltid att må bättre!!!

När Jag såg hur chockad och glad Robin Stjernberg blev när han fick reda på att han vann melodifestivalen 2013 så fick jag massa minnen tillbaks till den 6 juni 2012, när jag fick reda på att JAG hade vunnit lilla melodifestivalen 2012. Jag var så sjukt chockad och glad. Jag kan säga er att det var den absolut bästa dagen i mitt liv. Jag kan inte säga en ända dålig grej med den dagen. Och det är dem stunderna jag måste fokusera på... Dem roliga, glädjefulla, underbara, fantastiska, kärleksfulla, lyckliga stunderna. För i slutändan så är det ändå dem stunderna som jag kommer se tillbaka på när jag blir äldre!!!! Efter några jobbiga veckor är jag tillbaka igen med ny inspiration och ny drivkraft, vilket gör mig super glad! Nu är jag så taggad för att skriva nya låtar och hitta ny stilar inom min musik! I'M BACK, AND I'M HERE TO STAY!!!
Jag vet att det här inte är några döds allvarliga problem till skillnad  från vad andra går igenom dagligen. Men jag hoppas att några av er som kanske är i samma situation fick någon slags hjälp att hitta tillbaks till eran drivkraft! Det är svårt!!! Men fokusera mindre på allt dåligt i livet och mer på det roliga, då kommer allt gå superbra! puss och kram från Lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar