måndag 30 juli 2012

OS!!!!!!

Jag och familjen sitter klistrade framför TV och följer OS dag in och dag ut.
Just nu blir det mycket simning. Och för vårt största guldhopp Sara Sjöström har det inte gått så bra...
Men jag tror på henne och hoppas att hon tar en medalj. Det har heller inte gått superbra för storfavoriten Michael Phelps, men nu är han vidare till finalen  i 200 freestyle...
Vi följer också damlandslaget i fotboll och där går det ju bra! En medaljchans kanske?
Jag ser mest fram emot till friidrotten, där bland annat världens snabbaste man ska springa och norske Andreas Thorkildsen ska försöka säkra sitt OS-guld från Bejiing 2008.
I dag har jag hunnit träna också, och det kommer nog att kännas i låren imorgon. Ha ha...
Nu så ser vi på handbollsmatchen mellan Sverige-Norge, och det ser inte så bra ut med Norge i ledningen 14-9. Men det är tack vare Norges otroligt duktiga målvakt. Efter pausen hoppas jag Sverige rycker upp sig och visar var skåpet ska stå! Kom igen nu Sverige!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar